Tjejbrallor

Jag: "varför har du tjejbrallor?"
Noah: "det är inga tjejbrallor! Det är vanliga byxor!"
Jag: "Mm, tjejbyxor."
Noah: "jävla fascist!"

Obs! Ej lånat från känd svensk film. Inte alls. Obs!
 
Första mammaledigdagen spenderades i lugnan ro på en solig strand på Gekås i ett regnigt Ullared tillsammans med Noah, Noahs mormor och alla andra mammor och mormödrar i Sverige (Danmark, Norge och Tyskland).  
 
Att köpa barnkläder på Gekås är lite som att vara den där bollen som sitter fast i ett snöre som sitter fast i ett pingisracket. Bebisenkläderna är liksom uppdelade efter kön. Jag vet, de flesta butiker delar upp kläderna efter kön, men på Gekås är "tjejkläderna" liksom i ena änden av butiken och "killlkläderna" i den helt motsatta. Så för att få tag i ett par röda byxor till en blåvit body (den med båtar på), eller en röd body till ett par blå jeans måste en springa fram och tillbaka ett par varv för att hitta det som passar. Varför skulle just jag få en bebis som passar BÅDE i blått och rött? Väldigt opraktiskt! 
 
 
 Tack mormor för de fina kläderna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0