Det här med VFU, det gick sådär va?

En tanke med verksamhetsförlagd utbildning (VFU) på lärarutbildningen är att studenterna ska vara på samma VFU-skola alla VFU-perioder. För kontinuitetens skull. Jag tänkte berätta lite om hur det har gått hittills:
 
Min första VFU var på Krokslättsgymnasiet. Efter massiva nedskärningar av personal, och nedläggning av program, fanns det ingen lokal lärarutbildare kvar till mig och jag fick byta skola. 
 
Min andra VFU var därför på Fässbergsgymnasiet. Den skolan ska nu läggas ner som direkt  följd av det fria skolvalet. All antagning har stoppats.
 
Min tredje VFU kommer vara på Aranäsgymnasiet i Kungsbacka. Eftersom att jag verkar vara den som bär på det dödande viruset, kommer troligtvis något hemskt att hända även med denna skola. Troligtvis. Så nu undrar jag om det kanske är så att de VILL att även Aranäs ska läggas ner? Eftersom att de har placerat mig där, menar jag. Det skulle kunna vara mitt extraknäck. Jag kan åka runt till de skolor som de vill ha bort till förmån för skattemedelsutsuganderiskkapitalisters skolor, och så smittar jag ner dem och de läggs ner. En efter en. För kontinuitetens skull.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0