Äntligen mammaledig!

Nu-u grönskar det i da-a-lens famn, nu doftar äng och lid! Sista tentan för terminen är inskickad och sista seminariet är avklarat. Halva utbildningen är därmed genomgången och jag går äntligen på mammaledigt med goa Noah! En av de bästa anledningarna till att studera med bebis är att jag har världens bästa sommarjobb kirrat för resten av utbildningen. Tjoho! Nu ska vi busa!
 
Vad jag planerar att vi ska göra i sommar:
 
1. Cykla till mina föräldrars sommarstuga för att umgås och ha trevligt
2. Promenera till havet och bada och äta jordgubbar på stranden
3. Läsa bra böcker på balkongen
4. Ta en glass eller två på torget
 
 
Vad vi troligtvis kommer göra i sommar:
 
1. Ta bussen till mina föräldras sommarstuga för äta gratis lunch och låta mormor byta bajsblöja 
2. Ta bilen till havet, doppa tårna i vattenbrynet och tappa jordgubbar i sanden (men hellre jordgubbarna än Noah!)
3. Hålla oss inomhus för att undvika getingboet på balkongen (note to self: ring vicevärden!)
4. Tappa en glass eller två på torget när bebisen hindras från att klättra ur vagnen samtidigt som han har stoppat något olämpligt i munnen och blir förbannad för att han inte får smaka på mammas glass
 
 
Foto: jag
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0