Det var självförsvar, jag lovar!

Jag är ingen ond människa. Jag vill bara börja med att säga det. Det är absolut inte så att jag skyller ifrån mig på något sätt. Absolut inte. Det var faktiskt självförsvar. De började. Jag lovar! Jag försvarade mig. Jag försvarade mig och min son. Jag försvarde mig mig, min son och min mamma. Och vår mat. Det är inte konstigare än så. Visst, visst, jag hade kanske kunnat förhandla, men i stundens hetta verkade det som att enda lösningen var att ta i med hårdhandskarna. 
 
I självförsvar. Såklart. 
 
Jag är ingen mördade. Jag vill bara säga det. Så att ni inte tror att jag v i l l e att det skulle behöva gå såhär långt. Visst, visst, en ska dela med sig och vara solidarisk och allt sånt. Men jag kan faktiskt inte hjälpa att Lilleputten kletade in hela ansiktet med rivet äpple. Hela ansiktet och bordet. Och stolen. Och hunden. Och jag kunde faktiskt inte veta att just äpple råkade vara förövarnas älsklingsrätt. Jag är väl inte synsk heller! Och det är faktiskt himla enkelt att skylla på brottsoffret så vi ska inte förringa förövarnas skuld i det hela! Vi pratar faktiskt inte bara om stöld här, utan även om olaga hot och det är allvarliga grejer. Faktiskt.
 
Men visst, visst. Jag kanske överreagerade lite. 
 
 
 
How to build a getingfälla: ta en petflaska, klipp av toppen och placera uppochner på flaskan. Fyll flaskan med något sött och gott. Äpple uppenbarligen. Vänta.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0