Studentmorsan vilar

Lilleputt är och leker hemma hos farmor och farfar i eftermiddag pga sjukdom. Sjukdom hos mig alltså. Egentligen var det värst igår, och jag ligger nog mest efter med näringsintaget idag. Inte så skoj för Lilleputt att umgås med mig på toaletten hela dagen igår, och så fort pappan kom hem gick jag och la mig och sov mellan ca 18.00 och 07.00 imorse. Jag var visst ganska trött. Jag kompenserar alltså gårdagen med att han får åka till farmor och farfar och leka lite i eftermiddag. Tack farfar för att du ville komma och hämta honom!
 
Så, vad gör en när en är ensam hemma? Jag minns knappt senast jag var ensam hemma. Moppar köksgolvet med bikarbonat? Sorterar soffkuddarna i fallande färgskala? Tittar på en go chickflick? Ensamtid verkar vara något heligt i småbarnsvärlden, men när den väl uppstår blir jag alldeles lamslagen. Det är ju skittråkigt att vara ensam - trots att jag kanske behöver det ibland. Men även om det är tråkigt så är det väl någon form av vila, antar jag, och det är ju bra. Antar jag. 
 
Hitills har jag i alla fall hunnit spela lite TV-spel, dricka varm choklad och blogga. Well done, Studentmorsan!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0