Bikarbonat!

Jag har alltid undrat vad jag ska ha bikarbonat till, mer än som prydnad i bakskåpet bredvid kakaon och vaniljpulvret, vill säga. Ibland funderar jag på att ha det framme så att det ska se ut som att jag städar med det i sann ekologiskfairtradeegenodladBritt-Marieanda. Men det vore ju patetiskt. Att låtsas, alltså. Inte att städa med det.
 
Nu har jag i alla fall hittat det ultimata användningsområdet: halsbränneläkemedel! Förra graviditeten ingick Novalucol (receptfritt läkemedel mot halsbränna för er oinvigda) i min kost som ett stående inslag, men bikarbonat visade sig nu fungera extremt mycket bättre än Novalucolen som både smakar illa, gör att jag mår illa och dessutom skapar myrornas krig i magen. Bikarbonat är också mycket snällare mot plånboken vilket behövs just nu. Så alla gravida (och icke-gravida för den delen) med mycket halsbränna, I give to you the livsuppehållande högst avancerade receptet:
 
1 tsk bikarbonat
1 stort glas vatten
 
Fotnot: Det smakar ungefär ingenting. Lite salt kanske, men annars smaklöst till skillnad från Novalucolens tandkrämssmak.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0