Mamma utan kaffe är som... mamma utan kaffe

Det har nu gått sjutton dagar på termin sex och min hjärna har vissa stora svårigheter med att ställa om sig från föräldraledigmood till studentmood, vilket har resulterat i en smått okoncentrerad morsa. En okoncentattrerad morsa är lika med en Lilleputt som kan härja fritt. Åtminstone i ett par sekunder. Innan han tar sönder något. Den här veckan har han:
 
1. Krossat reservkaffekannan av pressobryggartyp*
2. Rivit ur i stort sett alla sidorna ur "Knacka på" ** som nu ser ur som ihoptejpad konfetti
3. Krossat porslin på Röda Korset för ca 200 kr ***. Han valde såklart det lite finare, handmålade, porslinet. skitu... älsklingen. 
 
 
 
 
 
* Kannan till den vanliga kaffebryggaren krossades för ett par veckor sedan. Av mig. Jag är nu inte bara en student och morsa, jag är en studentmorsa med koffeinabstinens!
 
** "Knacka på" av Anna-Clara Tidholm. En barnboksklassiker där barnet knackar på olika dörrar i olika färger. Lilleputten älskar denna bok. Han kommer med den och säger: "Ak-ak"  (knack- knack). Gullunge! 
 
*** Tur att vi gick till Röda Korset och inte till Cervera! Puh!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0