Livet är hungerns bästa krydda

Det här med lycka alltså. Vi kan ju säga att det här med lycka har förändrats lite sedan bebisen kom till världen. Så kan vi säga. Jag klagar inte. Absolut inte. Jag säger bara att det har förändrats lite.
 
Lycka var innan bebis kom ca detsamma som:
 
1. Att ha trevligt och göra roliga saker med sambon och/eller vänner
2. Att klä upp sig, gå på bio och efteråt äta riktigt god och fancy trerätters på lagom fin (dyr) restaurang 
3. Att ha sovmorgon till kl 10
 
Idag är lycka ca detsamma som:
 
1. Att ha trevligt och göra roliga saker med sambon och/eller de få vänner som finns kvar efter bajs- och kräksbubblan. Alltså de vänner som som fullt ut har läst och förstått avtalet förstått att alla aktiviteter måste anpassas efter Noahs mat- och sovklocka, samt förstår att en mat- och sovklocka under inga omständigheter får gamblas med. Alltså de vänner som själva har barn.
3. Att äta hemkörd trerätters framför en småtrevlig film hemma i soffan. Tre rätter = pizzasallad, pizza och smågodis. 
2. Att ha sovmorgon till 06.30
 
 
Ja, 06.30 är sovmorgon. Och lycka ÄR att gå upp 06.30. Att gå upp 06.30 och busa med världens goaste Noah. Att gå upp 06.30, busa med världens goaste Noah och äta upp det överblivna godiset från igår. 
Linn
2014-06-28 @ 08:56:45
URL: http://linnevelina.blogspot.se

Jag vaknade också 6.30 idag, och då snarkade fortfarande Theodor! Verkligen sovmorgon!!!

Svar: Haha, love it! Jag har fortfarande inte vant mig vid att Noah sover hela nätterna så ibland vaknar jag vid tresnåret och tror att det är dags att gå upp...
Sofie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0